IPM utvikler AI Chatfunksjon i samarbeid med Intellitech AS

I februar signerte vi avtale om utvikling av AI Chatfunksjon for PersonPortalen.

Vi kan ikke skryte på oss å utnytte AI fullt ut ennå, men vi har tatt det første steget inn i AI verden sammen med vår samarbeidspartner, Intellitech AS. Les mer om Intellitech AS på deres hjemmesider: https://intellitech.no/

Sitatet fra bildet i toppen er hentet fra Microsoft-sjef Sataya Nadella. 

IPMs visjon er å gjøre forsikring forståelig. Vi skal bidra til trygghet og økonomisk oversikt – for arbeidsgivere og ansatte.

Vi samarbeider med de største forsikringsaktørene, flere av Norges største arbeidsgivere og over 4000 bedrifter, med å gjøre personforsikring enkelt for kunder og ansatte. Våre systemer hjelper over 500.000 ansatte i Norge.

PersonPortalen er et viktig verktøy for å synliggjøre kollektive personforsikringer og hvilket lønnsgode dette er for de ansatte.

Med kalkulatoren i PersonPortalen ser de ansatte kjapt og enkelt hva de kollektive personforsikringene gir – i kroner og øre. Mange ansatte har behov for svar på spørsmål som oppstår når de bruker PersonPortalen. Her vil vår nye AI Chatfunksjon gjøre forsikring enda enklere og mer forståelig.

Ny AI Chatfunksjon

Den skal tilpasses hver enkelt bedrift sin spesifikke kollektive personforsikring med de vilkårene, forsikringsbevisene og dokumenter som gjelder for den enkelte arbeidsgiver. Den skal svare ansatte på spørsmål som gjelder for akkurat denne ordningen.

Brukerne skal kunne stille sine egne spørsmål. Vi skal også utarbeide en liste med de mest vanlige spørsmålene de ansatte stiller – FAQ.

AI Chatfunksjonen skal svare den ansatte på de spørsmålene som gjerne oppstår under bruk av PersonPortalen. Målet er å:

  • Gjøre de arbeidsgiverbetalte forsikringene mer forståelig og enklere
  • Synliggjøre et viktig lønns- og ansattegode
  • Redusere behovet for den ansatte for å kontakte HR hos bedriften
  • Redusere behovet for å kontakte kundesenteret hos forsikringsselskapet eller forsikringsmegler når den ansatte enkelt kan få svar ved hjelp av AI Chat
  • Understøtte dialogen med sikte på kjøp av individuelle tilleggsforsikringer

Ta gjerne kontakt med Øystein Sydnes for mer informasjon om IPM, PersonPortalen og vår nye AI Chatfunksjon.

keyboard_arrow_up